Η οπτικοποίηση του αντικείμενου της μελέτης πάντα βοηθάει μικρούς και μεγάλους να κατανοήσουν πιο γρήγορα και πιο ουσιαστικά. Με αφορμή την ενότητα της Μελέτης Περιβάλλοντος της Δ´ Δημοτικού που αφορά το περιβάλλον πειραματιστήκαμε! Με υλικά που έφεραν τα παιδιά, δημιουργήσαμε σε ένα διάφανο βάζο τη μορφή του εδάφους υποθετικά... αν μπορούσαμε με μια εγκάρσια τομή να το παρατηρήσουμε. Τα βότσαλα, τα χαλίκια και η άμμος μπήκαν σε στρώσεις και στη συνέχεια ρίξαμε σιγά σιγά νερό προκειμένου να αποδείξουμε ότι το νερό "ταξιδεύει" στο υπέδαφος. Αυτό βεβαίως συμβαίνει και με όλες τις ζημιογόνες ουσίες, όπως τα φάρμακα κι όπως η... βυσσινάδα που βάλαμε εμείς! Η πλαστική σύριγγα που είχε τοποθετηθεί στο εσωτερικό του βάζου μας βοήθησε να καταλήξουμε στα αποτελέσματα που επιθυμούσαμε. Υπόθεση - πείραμα - απόδειξη είναι η διαδικασία που ακολουθήθηκε και συνάρπασε τα παιδιά.