Πόσο δύσκολο θα ήταν για όλους μας να μεταφερθούμε ξαφνικά σε μία άλλη εποχή και να προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε όλα όσα συνέβησαν τότε; Να μπούμε στη θέση των ανθρώπων μιας εποχής που ανήκει στο παρελθόν και να δούμε μέσα από τα μάτια τους, να ζήσουμε ό,τι έζησαν, να νιώσουμε ό,τι ένιωσαν, να μας προβληματίσει ό,τι τους προβλημάτισε; Ίσως να ακούγεται ακατόρθωτο όμως είναι απαραίτητο, προκειμένου να αναπτύξουμε την ιστορική μας συνείδηση.
Μία καθοριστική επανάσταση για την πορεία της ανθρωπότητας, η Γαλλική, προσεγγίστηκε με έναν τρόπο διαφορετικό από τους μαθητές της Στ' τάξης. Τα παιδιά μας δεν έμειναν στην απλή περιγραφή των ιστορικών γεγονότων, αλλά προσπάθησαν να κατανοήσουν το ιστορικό πλαίσιο της εποχής εμπλεκόμενοι σε συγκεκριμένες δραστηριότητες. Ο κάθε μαθητής επέλεξε την κοινωνική τάξη στην οποία θα άνηκε. Στη συνέχεια, είτε μέσα από την καταγραφή ενός ημερολογίου είτε μέσω μιας συνέντευξης εξέφρασε τους προβληματισμούς του, τις σκέψεις του και όσα συνέβησαν την εποχή εκείνη, ως μέλος της γαλλικής κοινωνίας του 18ου αιώνα.