Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να γνωρίσουμε βασικές έννοιες των Μαθηματικών; Μα φυσικά, η παρατήρηση και το παιχνίδι!
Αυτό σκεφτήκαμε μαθητές και δασκάλες της Β’ Δημοτικού και ανοίξαμε πανιά από την προηγούμενη εβδομάδα για τον μαγικό κόσμο της Γεωμετρίας. Όλα ξεκίνησαν παρατηρώντας αντικείμενα που υπάρχουν γύρω μας. Τετράδια, βιβλία, συσκευασίες προϊόντων και παιχνίδια αποτέλεσαν τον πρώτο σταθμό του ταξιδιού μας. Ποια γεωμετρικά στερεά μας θυμίζουν; Ποια από αυτά κυλούν και ποια όχι;
Για να απαντήσουμε στα ερωτήματα αυτά είχαμε και έναν πολύ σημαντικό βοηθό στην τάξη μας... την τεχνολογία! Οι μικροί μας μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες και ανακάλυψαν τις ιδιότητες του τετραγώνου, του κύβου και της τριγωνικής πυραμίδας με ένα άγγιγμα στην οθόνη των συσκευών iPad του σχολείου! Είχαν έτσι την ευκαιρία να δουν τα γεωμετρικά σχήματα και στερεά σε 2D και 3D απεικονίσεις, να συνθέσουν τα δικά τους σχήματα και να υπολογίσουν έπειτα την περίμετρό τους. Η χρήση του εκπαιδευτικού αυτού εργαλείου και οι εφαρμογές που χρησιμοποιήσαμε κέντρισαν ιδιαίτερα το ενδιαφέρον των παιδιών. Τα δευτεράκια μας ενθουσιάστηκαν και ανυπομονούσαν για την ώρα που θα ξανακρατήσουν τα iPad στα χέρια τους!
Επόμενος σταθμός μας ο κόσμος των τάνγκραμ, όπου το παιχνίδι δε σταματά! Συγκέντρωση και ταχύτητα μας βοήθησαν να συνθέσουμε πολύχρωμα σχέδια τάνγκραμ και να επινοήσουμε δικά μας. Η προσπάθειά μας νομίζουμε πως άξιζε τον κόπο!
Τελευταίος σταθμός... ο 3D εκτυπωτής στο εργαστήριο Φυσικής του σχολείου μας! Με αγωνία και χαρά περιμένουμε τα δημιουργήματά του, για να αγγίξουμε τα αγαπημένα μας γεωμετρικά στερεά και να συνεχίσουμε τις ανακαλύψεις μας!