Στο πλαίσιο του μαθήματος «Βιωματικές Δράσεις», το οποίο διδάχθηκε εξ ολοκλήρου στην Aγγλική Γλώσσα, οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου διερεύνησαν, μεταξύ άλλων, την έννοια της «Δημιουργικότητας», αναδεικνύοντάς την ως την κινητήριο δύναμη ενός σχολείου του 21ου αιώνα, ενός σχολείου που φιλοδοξεί να καλλιεργήσει σφαιρικά τις ικανότητες των μαθητών του!
Στο πρώτο στάδιο του έργου αυτού, οι μαθητές μας διερεύνησαν την έννοια της Δημιουργικότητας με τη βοήθεια των iPads, δημιουργώντας στα Αγγλικά μία σειρά πρωτότυπων παρουσιάσεων Keynote που προσεγγίζουν τη δημιουργικότητα πολύπλευρα: δίνοντας στοιχεία από τη ζωή σπουδαίων προσωπικοτήτων που διακρίθηκαν για τη δημιουργικότητά τους στον τομέα της επιστήμης καθώς και της τέχνης, παρουσιάζοντας διάσημες ρήσεις σχετικά με τη δημιουργικότητα αλλά και στοιχεία για το πόσο σημαντική είναι η δημιουργικότητα στη ζωή των ίδιων των μαθητών μας.
Στο δεύτερο στάδιο της δράσης αυτής, οι μαθητές μας δημιούργησαν το δικό τους εκπαιδευτικό επιτραπέζιο παιχνίδι στα Αγγλικά, το οποίο θεμελιώνεται στην ιδέα ότι η γνώση και η δημιουργικότητα αποτελούν δύναμη! Ειδικότερα, στο επιτραπέζιο παιχνίδι των μαθητών μας, οι παίκτες έχουν τη δυνατότητα να γίνουν διευθύνοντες σύμβουλοι γνωστών εταιρειών από τον χώρο της επιστήμης, του πολιτισμού και του αθλητισμού απαντώντας σε ερωτήσεις γνώσεων από τους αντίστοιχους τομείς. Έπειτα, μέσα απ΄ αυτό τους τον ρόλο, έχουν τη δυνατότητα να κάνουν «επενδύσεις», χρησιμοποιώντας ως κεφάλαιο τις λεγόμενες «μονάδες γνώσεων» που αποκτώνται απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με την Επιστήμη, τη Λογοτεχνία και τον Αθλητισμό ή επιλύοντας σύντομα προβλήματα Μαθηματικών και Φυσικής, που έχουν διατυπωθεί στα Αγγλικά. Επιπλέον, μπορούν να αποκτήσουν μεγαλύτερη ισχύ αξιοποιώντας τις εταιρείες τους και αντιμετωπίζοντας με δημιουργικό τρόπο τις προκλήσεις με τις οποίες βρίσκονται αντιμέτωποι μέσω των «Καρτών Αναπάντεχων Γεγονότων». Πρόκειται για ένα παιχνίδι που ενθαρρύνει τους μαθητές να εμπλουτίζουν διαρκώς τις γνώσεις τους σε πληθώρα γνωστικών τομέων και καλλιεργεί όχι μόνο την κριτική σκέψη αλλά και την επιχειρηματικότητα.
Η διερεύνηση της έννοιας «Δημιουργικότητα» αποτελεί μόλις ένα από τα 11 συνολικά βήματα που ολοκλήρωσαν οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου στο πλαίσιο του μαθήματος «Βιωματικές Δράσεις» κατά τη φετινή σχολική χρονιά. Μέσα από 11 διαφορετικά βήματα, οι μαθητές μας προσέγγισαν τη θεματική ενότητα «Σχολική και Κοινωνική Ζωή», που προβλεπόταν από το Υπουργείο Παιδείας, με τρόπο πρωτότυπο και ουσιαστικό. Απώτερος στόχος των 11 δράσεων ήταν να αναδείξουμε τα σημαντικότερα στοιχεία που θα πρέπει να χαρακτηρίζουν ένα σχολείο του 21ου αιώνα, δηλαδή τη δημιουργικότητα, την καινοτομία, τη συναισθηματική νοημοσύνη, τη φιλαναγνωσία και την έμπνευση για νεανική επιχειρηματικότητα.